Sprzedajesz mieszkanie? Zobacz jak podnieść jego wartość

Jeśli zamierzamy sprzedać mieszkanie musimy się do tego przygotować. Często zapominamy o tym, żeby zrobić rozeznanie na obecnym rynku nieruchomość i zorientować się, co jest obowiązujące w danym standardzie, w co należy zainwestować, a co nie jest warte przepłacania. Dobrze jest poznać kilka sposobów na podniesienie wartości swojego mieszkania.

Trzeba wiedzieć, co postrzegane jest jako standard, a co faktycznie podnosi jakość mieszkania. I tak na przykład plastikowe okna są nie są niczym prestiżowym, a wstawienie ich nie podniesie wartości mieszkania, ale jest konieczne jeśli chcemy uzyskać przyzwoitą ceną. Plastikowe okna to dziś standard. Jeśli mówimy o prestiżu to można zauważyć, że coraz częściej powracają okna drewniane i montaż nowoczesnych, drewnianych okien może być wyznacznikiem podniesienia standardu nieruchomości.

Coś, co bez wątpienia zwiększa wartość naszego mieszkania to remont. Szczególnie jeśli mówimy o rozwiązaniach, które realnie zmieniają strukturę lokalu. Wśród takich wymienić można m.in. wymianę instalacji elektrycznej bądź dostawienie balkonu. Cena mieszkania może wzrosnąć także jeśli posiada ono piwnicę lub miejsce parkingowe. Za nieruchomość z wyżej wymienionymi elementami możemy oczekiwać nawet o kilkadziesiąt tysięcy więcej niż bez nich.

Nie oczekujmy jednak, że prowizoryczne remonty zapewnią nam chętnych na droższe mieszkanie. Jak mawiają, by wyjąć trzeba włożyć, dlatego też, by móc czerpać profity ze sprzedaży lub wynajmu mieszkania, trzeba ja rzetelnie odnowić. Mówiąc rzetelnie mamy na myśli użycie dobrych materiałów, które służyć będą przez lata, czyli  takich jak ceramika, panele etc. Krótko mówiąc – chcąc znacznego wzrostu wartości nieruchomości trzeba zainwestować w lepsze materiały.

Przede wszystkim mieszkanie trzeba sprzedawać „z głową”, czyli bez zbytecznej pewności, że jest bardzo atrakcyjne i nie będzie żadnych problemów z jego sprzedażą. Warto też wysłuchać uważnie porad profesjonalisty. Strategia sprzedaży agenta, który jest doświadczony i zna czynniki, mogące skłonić kupującego do zakupu jest bardzo pomocna. Dobrze jest być otwartym na propozycje i gotowym do negocjacji cenowych.