Jak działamy w czasie epidemii ?

Na bieżąco monitorujemy sytuację w kraju i podejmujemy odpowiednie decyzje oraz środki zaradcze adekwatne do sytuacji.
Na chwilę obecną wszystkie nasze oddziały są czynne, jednakże ograniczamy spotkania w biurze do minimum. W związku z powyższym zachęcamy Państwa do korzystania z nowoczesnych rozwiązań, jakie oferujemy.
I. NOWOCZESNE ROZWIĄZANIA
W ramach akcji zostań w domu, stosujemy nowoczesne rozwiązania.
w wielu naszych ofertach posiadamy wirtualne spacery oraz filmy z nieruchomości. W obecnych warunkach pozwala to na oglądnięcie nieruchomości bez wychodzenia z własnego domu/mieszkania.
Ponadto dla osób, które chciałyby zobaczyć nieruchomość bardziej „na żywo” – nasz agent pojedzie na nieruchomość i połączy się z Państwem za pomocą komunikatorów (Skype, WhatsApp, Viber, Signal) i spacerując po mieszkaniu/dom przeprowadzi „transmisję live”.
Od dawna stosujemy metody podpisywania umów on-line (umowa pośrednictwa/umowa najmu/umowa rezerwacyjna) bez konieczności stawiennictwa stron w biurze.
II. BEZPIECZEŃSTWO
Nasi agenci są specjalnie przeszkoleni oraz przygotowani na prezentację. W dalszym ciągu odbywają się spotkania, choć jest ich zdecydowanie mniej.
Dbając o jakość świadczonych usług oraz zdrowie naszych klientów, w tej trudnej sytuacji, zachowujemy wszelkie środki ostrożności podczas spotkań oraz prezentacji nieruchomości – zachowanie dystansu, jednorazowe rękawiczki i długopisy, ochraniacze na obuwie.
III. WSPÓŁPRACA Z NOTARIUSZAMI
Cały czas działamy. Jesteśmy w stałym kontakcie z kancelariami notarialnymi. Podpisujemy nowe umowy przedwstępne, jednakże wszystko działa w ograniczonej skali.
W ostatnich dniach pojawiło się wiele wątpliwości co do funkcjonowania kancelarii notarialnych. Dnia 24 marca 2020 roku Krajowa Rada Notarialna przedstawiła stanowisko dotyczące zakazu organizowania zgromadzeń powyżej 2 osób.
Zgodnie z treścią stanowiska KRN, rozporządzenie określa wyjątki od zakazu zgromadzeń, stanowiąc, że nie stosuje się ich „do spotkań i zebrań związanych z wykonywaniem czynności zawodowych lub zadań służbowych, lub pozarolniczej działalności gospodarczej”, a zatem zakazy te nie dotyczą czynności notarialnych.
Kancelarie notarialne, z którymi współpracujemy, są czynne i nie ma kłopotów z ustaleniem terminu aktu notarialnego (umowa przedwstępna/umowa sprzedaży/rygor do umowy najmu okazjonalnego).
LISTA CZYNNYCH KANCELARII NOTARIALNYCH -> https://bit.ly/2vPeVXI
IV. POZYSKIWANIE DOKUMENTÓW DO UMÓW
W 95% przypadków potrafimy sami zgromadzić komplet dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia transakcji. Na bieżąco utrzymujemy kontakt z Urzędami w sprawie odbioru dokumentów do zawarcia umowy sprzedaży.
Większość urzędów przyjmuje wnioski przez ePUAP, a wydane zaświadczenia wysyłane są pocztą. Przy Urzędach znajdują się również specjalne skrzynki, w których można zostawić wniosek. W każdej z takich sytuacji służymy klientom pomocą – odbieramy od klienta podpisany wniosek i zawozimy do Urzędu Miasta/Gminy.
Mamy sprawdzone, że zaświadczenie z Urzędu Skarbowego dotyczące podatku od spadku i darowizn może zostać wysłane skanem przez pracownika US bezpośrednio na adres kancelarii notarialnej, a sam oryginał jest wysyłany pocztą i może zostać przez sprzedającego dostarczony do kancelarii w późniejszym terminie.
V. WSPÓŁPRACA Z BANKAMI
Jesteśmy w stałym kontakcie z pośrednikami finansowymi. Mamy informację od nich, że również monitorują rozwój sytuacji odnośnie kredytów hipotecznych. Na bieżąco jesteśmy przez nich informowani.
W związku z brakiem personelu w placówkach, zarówno procedura kredytowa jak i uruchamianie kredytów może się przeciągnąć w czasie, ale wnioski są przyjmowane i procedowane.
VI. KSIĘGI WIECZYSTE
Z powodu zamknięcia Wydziału Ksiąg Wieczystych nie ma możliwości sprawdzenia akt księgi wieczystej. Nie przeszkadza nam to w zawieraniu umów sprzedaży, ponieważ księgi wieczyste są dostępne online i sprawdzane na bieżąco.
Kłopot pojawia się jedynie w przypadku pojawienia się wzmianek w którymkolwiek z działów księgi, których nie jesteśmy w stanie zweryfikować w inny sposób niż tylko wizytą w Sądzie. Ale czasami wniosek składa sam właściciel i posiada jego kserokopię wraz z potwierdzeniem złożenia i nadanym numerem DZKW.
VII. CO DALEJ Z RYNKIEM NIERUCHOMOŚCI
Na rynku nieruchomości czeka nas jeszcze sporo niepewności i zamieszania, związanego z kwarantannami, zamkniętymi instytucjami i innymi ograniczeniami. Niemniej jednak istnieje duże prawdopodobieństwo, że obecna sytuacja ustabilizuje ceny nieruchomości, a w dłuższej perspektywie powrócimy do normalności.
W razie pytań prosimy o kontakt pod nr. tel. +48 12 311-01-88.