Home branding: co to jest i jak pomaga w sprzedaży

Home branding co to jest i jak pomaga w sprzedaży

Pojęcie samego brandingu stosowane jest w świecie biznesu już dość powszechnie. Dotarło ono do nas oczywiście z Ameryki i oznacza nic innego jak wizerunek, który jest przecież nieodłącznym elementem naszego życia, zarówno zawodowego jak i prywatnego. To samo pojęcie zostało przeniesione również na dziedzinę nieruchomości. Jak je rozumieć i jak korzystać z jego zasad, aby skutecznie sprzedaż nieruchomość?

Co to właściwie jest home branding

Budowanie świadomości marki czy też innymi słowy wizerunku jest niezmiernie ważne w rozwoju każdej firmy, każdego przedsiębiorcy i… każdej oferty na sprzedaż nieruchomości.

Wyjaśnienie zagadnienia home brandingu można tak naprawdę zacząć od prostej czynności jaką jest umieszczenie oferty nieruchomości na sprzedaż w Internecie. Czy planując znalezienie nowego właściciela na nasz dom czy mieszkanie, wystarczy opublikować ogłoszenie w Sieci? Czy należy czekać, aż potencjalny zainteresowany mający na monitorze setki podobnych ofert kliknie na tę naszego autorstwa i być może zadzwoni? Oczywiście można na tym zaprzestać. Chcąc jednak naprawdę intensywnie zająć się procesem sprzedaży, taka pojedyncza czynność na pewno nie wystarczy.

Dostępna dziś niemal na każdym portalu ogłoszeniowym, ogromna baza ofert na sprzedaż i wynajem, na pewno nie przemawia na korzyść tego, kto jest autorem jednej z nich. Wyróżnić się na ich tle i przyciągnąć uwagę potencjalnego kupca będzie na pewno niezwykle trudno. Tym bardziej, że poszukujący są coraz bardziej wymagający i aby przekonać ich do zakupu, nie wystarczy tylko zaprosić ich na prezentację domu czy mieszkania. Do każdego spotkania z osobą zainteresowaną ewentualnym kupnem, należy się odpowiednio przygotować i znać wszystkie zalety i wady sprzedawanej nieruchomości, a także podstawowe techniki negocjacji i odpowiedni sposób komunikacji z klientem.

Jaki cel ma dobrze zrealizowany home branding? Jego główny i podstawowy cel to oczywiście sprzedaż nieruchomości. Do jego zrealizowanie potrzebne są jednak inne, poboczne zadania, które mają skutecznie przekonać do siebie odbiorców oferty i ostatecznie doprowadzić do transakcji.

Personal branding przeniesiony na rynek nieruchomości

O wiele częściej znanym pojęciem wykorzystującym w nazwie słowo “branding” jest w Polsce personal branding. Stosuje się go najczęściej w odniesieniu do polityków i postaci szeroko kojarzonych raczej z mediów. Jednak budowanie własnej marki, czyli główny cel jaki niesie za sobą personal branding, może dotyczyć każdego z nas. Co więcej – w Stanach Zjednoczonych to podstawa funkcjonowania każdej osoby na rynku pracy, która chce polepszyć swoją karierę zawodową i znaleźć lepsze zatrudnienie. Personal branding to jednak budowa strategii marki osobistej oparta na analizy samego siebie i swoich umiejętności. Home branding to niemal dokładnie to samo pojęcie, jednak przeniesione na grunt nieruchomości.

Nie tylko biznesmen chcący zwiększyć swoją popularność lub młody pracownik poszukujący większych możliwości zawodowych, potrzebuje w tym celu doświadczonego konsultanta. W przypadku home brandingu takim konsultantem będzie nikt inny jak agent nieruchomości. Doświadczony pośrednik na pewno pomoże nam wybrać działania najbardziej adekwatne do zamierzonego celu. Poza tym home branding wymaga niemałej wiedzy z zakresu promocji i marketingu oraz sporej dawki obiektywności

Analiza, analiza i jeszcze raz analiza

Dobrze zaplanowany home branding pomoże nie tylko w lepszej widoczności oferty, ale i w szerszej perspektywie przyspieszy sprzedaż. Każdy plan najlepiej jednak jest rozpocząć od dokładnej i kompleksowej analizy. Tak jak w przypadku personal brandingu przed podjęciem jakichkolwiek działań, należy przeprowadzić dokładną analizę samego siebie – umiejętności, zalet, wad i cech osobowości, tak samo wygląda to w przypadku nieruchomości. Przed wystawieniem oferty na sprzedaż warto zdawać sobie sprawę z wszystkich jej plusów i dodatkowych atutów, a także mankamentów i elementów, które mogą przeważać szalę na naszą niekorzyść i zdecydowanie nie pomagać w procesie prowadzącym do transakcji.

Plan działań podstawą sukcesu


Jeśli Twój dom i mieszkanie, które będziesz wystawiać na sprzedaż zostało już poddane odpowiedniej analizie, nie pozostaje nic innego jak przygotować plan działania. Podczas jego sporządzania warto pamiętać, że istnieje w nim kilka elementów wartych szczególnej uwagi.

# Grupa docelowa – Trudno jest sprzedaż jakikolwiek produkt – bez względu na jego wartość – jeśli nie wiemy, kto byłby najbardziej skłonny, aby go naprawdę kupić. Nie zapominajmy o tym podczas procesu sprzedaży nieruchomości. Dom dla rodziny, mieszkanie dla singla czy seniora? Nieruchomość idealna dla wszystkich może okazać się nieruchomością dla nikogo, którą bardzo trudno będzie sprzedać. Spróbujmy choć trochę skupić się na osobie potencjalnego kupcy i spróbować skierować ofertę właśnie do niego.

# Zdjęcia – Bardzo wielu z nas jest wzrokowcami. Dlatego ciemne, rozmazane, słabej jakości i po prostu nieładne zdjęcia są tym, co w pierwszej kolejności potrafi odwrócić naszą uwagę od oferty nieruchomości na sprzedaż. Nie będzie tu miało nawet znaczenia, ile pracy włożył w jej opis właściciel czy agent prowadzący ofertę. Jeśli wizualnie klientowi dom czy mieszkanie się nie spodoba, nawet nie kliknie w dane ogłoszenie.

# Opis nieruchomości – Dokładna charakterystyka sprzedawanej nieruchomości, bardzo pomaga czytającemu wyobrazić sobie dokładnie wnętrza, o co często trudno patrząc tylko na same fotografie. Poza tym pozwala dodać elementy, których na zdjęciu czy załączonej mapie nie widać. Sklepy, szkoły i przychodnia w pobliżu, winda w mieszkaniu i plac zabaw dla dzieci? Wszystkie atuty samego mieszkania i jego otoczenia powinny bez wątpienia znaleźć sie w opisie.

# Adekwatna cena – Dokładna wycena to trudne zadanie, tym bardziej w przypadku własnej nieruchomości, wobec której nie jesteśmy obiektywni. Zarówno za wysoka jak i za niska cena może wystraszyć potencjalnego kupca. Zbyt wysoka kwota za nieruchomość skieruje poszukujących w stronę podobnych i jednocześnie korzystniejszych cenowo ofert, z kolei zbyt niska kwota wzbudzi wątpliwości i zmniejsza zaufanie. Warto o tym nie zapominać i dla pewności poradzić się fachowca.

Sporządzając i realizując plan pamiętajmy, że aby przekonać do siebie potencjalnego kupca, warto postawić się w jego sytuacji i spojrzeć na naszą nieruchomość właśnie z jego perspektywy. Zrozumienie klienta i odpowiednie działania promocyjne to początek drogi ku skutecznej sprzedaży. Powodzenia! W razie czego biuro Bracia Sadurscy zawsze jest gotowe, aby w takim planie sprzedaży pomóc. 🙂